Möhippa

Fredagen den 30/7-10 var det dags för min möhippa...

Det började med att jag på onsdagen hade fått ett samtal ifrån polisen om att jag skulle komma in på förhör på fredagen klockan 11.00.
Jag var lite skeptisk till det hela eftersom möhippan kunde vara vilken dag som helst nu...
Det blir fredag och jag åker till Davidhalls polishus och väntar mig att det ska hända något utanför..?? Men det gjorde det inte...inte där innanför dörrarna heller?! Jag går fram till receptionen och frågar efter Katarina, som polisen som ringde hette. Kvinnan i receptionen lyfter telefonen och ringer Katarina och förklarar att jag är här, hon ber mig sen att sätta mig ner och vänta. Efter en liten stund kommer en uniformerad polis och öppnar upp, frågar om jag är Rebecca och ber mig sedan följa med honom. Han visar mig en dörr i en korridor och ber mig att knacka på där sen lämnar han. Jag knackar på men inget händer, jag blir supernervös för jag har ingen aning om vad förhret handlar om, enligt Katarina i telefonen var det superviktigt och att jag var en viktig pusselbit i utredningen och att det handlade om en incident som hänt för inte så längesen. Tillslut öppnar Henrik ( !!! ) , en suporter-polis som jag jobbat med på diverse fotboll- och hockeymatcher och han bor även granne med mina föräldrar i deras stuga, och jag fattar fortfarande inget? Och sedan tittar jag in och där står dom alla o skriker "SURPRISE" . Jag blev JÄTTEÖVERRASKAD och fattade verkligen ingenting, tog tid innan jag hade samlat mig igen. På med en keps med slöja, tröja med text "Bride to be" och lite andra saker...och handfängsel med rött ludd satte dom på mina armar bakom ryggen sen ledde dom ut mig genom polishuset så och ut på davidhallstorg.

Det var tyvärr halvkasst väder så vi satte oss i bilar som stod utanför och åkte till södervärn och "Dr fish" där fick jag fotvård av fiskar...fiskar som åt på mina fötter piiiii
Vi drack champagne och åt baguetter.

Sen gick vi genom stan, triangeln och ner till värnhem och entré, en buss tog vi också. Under denna tiden fick jag så klart skämma ut mig med diverse saker som, klippa lappar ifrån killars boxer, sjunga för folk, berätta en rolig historia för nån, hälsa alla välkomna på bussen som vi åkte, dansa med en främling inne på Entré hahaha

Tillslut gick vi till Big bowl och bowla fick även göra lite pinasamma saker där som att dansa med en främling och måla en nagel på flera personer...

Sen var det dags att åka hem och göra sig klar för kvällen. Jag fick nu ett par sturmbyxor, korta shorts och röda pumps, strumpband på benet, och halsband där det stod "bride to be" och sen åkte vi till vagabond och åt middag, planka :-D

Sen fortsatte kvällen/natten på TGI fridays med drinkar och musik.

Tack för en supertrevlig kväll tjejer!!!!

        


Kommentarer
Postat av: Anna

Låter som du fick en bra möhippa :)

2010-08-09 @ 10:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0